Fitness World åbner i Måløv

26034

Da vi fik nyheden om at Post Danmark havde tænkt sig at slå det lille distributionscenter i Måløv, sammen med Ballerup distributionen, gav det anledning til bekymring. Både fordi at vi alle havde den opfattelse at det egentlig ikke var nødvendigt, og fordi at græsset bestemt ikke så grønnere ud i Ballerup. Om vi allesammen bare oplevede modstand mod forandring, eller om vi havde ret ved jeg ikke. Jeg ved dog at måden distributionen kørte / blev ledt på, var en af hovedårsagerne til at jeg sagde op som Lørdagsafløser.

Men nok om det. Jeg blev overrasket, da jeg første gang så skiltet på den gamle (fra 1980’erne, bygget af Post Danmark selv) distributionsbygning med teksten: “Her åbner Fitness World. 7/2-2011”. Man kan diskutere om Post distributionen i Måløv var rentabel, men at der ligefrem skulle være kunde-grundlag nok i den her lille forstadsby til at et helt fitness-center kan køre rundt, syntes jeg virkede optimistisk. Især eftersom der for ikke særlig længe siden er åbnet et i Ballerup. På den anden side er centeret i Ballerup godt fyldt op i myldretiden, og jeg er sikker på at Måløv og Smørum er skyld i at Fitness World i Ballerup allerede har nået sit maximale kapacitet.

Jeg har gået og luret ind ad vinduerne under hele ombygningsperioden, og glædet mig til idag, hvor den store åbningsdag er oprundet. Jeg har ikke være indenfor endnu, men jeg tror at jeg tager ned og træner imorgen tidlig, og lurer på om stedet er ligeså flot indvendigt, som det ser ud til udefra. Det bliver hyggeligt at være tilbage i den tidligere postbygning, og gå og tænke på at “pakkeburene stod derovre, og brevturene blev sorteret herfra”.

2 tanker om “Fitness World åbner i Måløv”

  1. Fra den enkelte postmodtagers side kan de mange sammenlægninger virke hjernedøde, men faktum er at postmængden falder mere og mere, og et eller andet sted skal der jo spares. Med mindre vi skal fyre hver anden omdeler (og der er allerede blevet tyndet godt ud blandt de ansatte ifm. den nye postlov) og gøre ruterne dobbelt så lange (som om de ikke var kinesisk-mur-lange nok i forvejen…), så må udgifterne begrænses andetsteds, fx ved sammenlægninger af dis.-centra. Tænk på at et dis.-center koster penge i husleje, strøm, benzin til at postlastbilerne også kommer forbi de små centra og tilposter dem, osv.

    Den eneste ulempe er afstanden mellem dis.-center og sidste afleveringssted på ruten. Afstanden er sjældent cykelvenlig, så man bliver tvunget til at tage hele ruten på knallert, hvad enten man vil eller ej. Fx blev 2650 Hvidovre for nylig lagt sammen med 2610 Rødovre, på Egegårdsvej 43 i Rødovre. Tænk dig at cykle hjem til dis.-centret fra Hvidovrevej 470. Otte km, du….hjæææælp…! :D

    1. DA: Tak for kommentaren!
      Ja, det lyder helt vildt med de afstande. De er i hvert fald ikke egnede til cykelomdeling.
      Samtidig ser jeg det som sundhedstegn fra Post Danmarks side at de omstiller sig til et forandret marked. Problemet som jeg ser det er dog at markedet ikke blot er forandret, men ligefrem er forældet.
      Det er _ikke_ et sundhedstegn at de poster en masse penge i reklamekampagner for at få folk til at sende julekort og håndskrevne breve til hinanden. Det holder ikke. Der er folk der holder fast i at vigtige dokumenter skal være på papir. Og jeg forstår godt mistilliden til elektroniske dokumenter, men om nogle år er systemerne på plads og så tror jeg ikke at et distributionsselskab som Post DK kan overleve i den form det har nu.
      Der skal ændres kurs fra reklamer-for-at-sende-håndskrevne-breve til noget mere relevant. Enten skal de finde ud af hvad et distributionsselskab skal være i en elektronisk tidsalder, ellers må de affinde sig med at sælge et niche produkt – ligesom LP’er og veteranbiler.

Der er lukket for kommentarer.